Şeker bağımlılığı ve nasıl kurtulur

Admin

Administrator
Yönetici
Gerçekten de, şeker harika ve bazı durumlarda karşı konulamaz. Bununla birlikte, şekerin sadece biraz harika ve biraz da karşı konulmaz olduğu durumlar vardır. Şeker için sürekli bir özlemin olduğu bu faktöre ulaştığınızda, vücudunuz gerçekten onu aramadığı zaman, bir şeker bağımlılığı sorununuz vardır.

Başlangıçta gerçekten bir sorun gibi görünmeyebilir, ancak şekerin uyuşturucu ve eroin gibi bağımlılık yaratan bir bileşik olabileceğinin farkındasınız ve korkunç nokta, şeker bağımlılığının vücudunuzda kargaşa yaratmaya başlayana kadar fark edilmeden çok uzun bir süre boyunca gerçekleşebileceğidir.

Bu yazıda, şeker özlemlerini ve bağımlılığını, vücut üzerindeki etkisini ve onu fethetme yollarını analiz edeceğiz.

Uyuşturucu kadar bağımlılık yapıcı

Bu çok uzak ve gülünç görünebilir, ancak bu harika beyaz nokta ya da ne olursa olsun gölge, uyuşturucuyla aynı bağımlılık yaratan konut ya da ticari evlere sahiptir.

2007 Yılında şekerli serpme ve uyuşturucuya sahip sıçanlardan oluşan bir ekip üzerinde yapılan bir araştırma çalışması, uyuşturucudan daha büyük olan harika serpmeye çekildiklerini ortaya koydu. Bu, şekerin bağımlı hale gelmesi durumunda ilaca kıyasla çok daha etkili bir baskıya sahip olabileceğini göstermesi muhtemeldir.

Zamanla, zihniniz şekerin uyardığı hissi öğrenir. Bu şeker telaşı, her sabah erkenden aldığınız şekerli kahveden, her yemekten sonra tükettiğiniz jelatinden, güne onsuz başlayamayacağınız beyaz ekmekten geçiyor.

Zamanla, şekerin büyük miktarlarda yutulması, dopaminin sürekli gelişimini teşvik edecektir; bu, zor ilaçlar aldığında yaratılan gerçekten harika bir hormonal ajandır. Zihin buna aşina olur ve mümkün olduğu kadar uzun süre bu duygudan acı çekmek istediği için şekere hayır diyemez.

Bu, şekerin bir bağımlılık haline geldiği ve tutulması zor olduğu zamandır. Sürekli şeker özlemi yaşayan biri, zor ilaçlara bağımlı insanlar gibi benzer yoksunluk belirtileri ortaya çıkaracaktır. Bu, ağrı, stres ve kaygı, tahriş ve endişe anlamına gelir ve bu yoksunluk belirtileri sadece biraz daha şeker olduğunda azalır.

Bu nedenle, heck'ten bir döngü başlatır.

Şeker bağımlılığına karşı şeker özlemi

Herkesin ara sıra şeker özlemi vardır, tıpkı zaman zaman kesin yiyecekleri özlememizin tipik olduğu gibi. Bu, sadece bu özlemlerin periyodik olduğu ve yönetilmesi veya durdurulması zor olduğu zaman bir sorun haline gelir. Bu, şeker özleminin şeker bağımlılığına dönüştüğü zamandır. Bu gerçekleştiğinde, şeker tüketmeyi sürdürmek zordur ve şeker bağımlılığı stres ve kaygı, endişe, tahriş ve diğer çeşitli yoksunluk belirtileriyle sonuçlanır. Bu, şeker bağımlısının psikolojik refahı için risk oluşturur.

Şeker bağımlılığının etkileri

Diyabetik sorunlar: Şeker bağımlılığı diyabetik sorunlara neden olabilir, aksi takdirde zamanla engellenebilir. Tatlı yiyeceklerde, içeceklerde ve rafine gıdalarda düzenli olarak fazladan şeker tüketimi, insülinin sunabileceklerine kıyasla vücutta kan şekeri derecesinde bir artışa neden olabilir. Bu nedenle, insülin, tür 2 diyabetik sorunların önemli bir öncüsü olan kan şekeri derecesinin işlenmesinde verimsiz hale gelir.

İstenmeyen yağ: Şeker bağımlılığı da aynı şekilde vücutta aşırı yağ oluşmasına neden olabilir. Bunun nedeni, fazla şekerin genellikle vücutta yağ olarak tutulmasıdır. Bu, kilo problemlerine neden olabilir ve aynı şekilde kalp hastalığına ve sonuç olarak ölüme neden olabilir.

Güç tahliye boruları: Zihin vücuttaki şeker derecesinin yüksek olduğunu tespit ettiğinde, tipik olarak güçte bir artış olur. Bununla birlikte, bu dalgalanma kısa ömürlüdür ve yeterince çabuk aşınacaktır. Bu, bu süreler boyunca güç tahliye borularına neden olur ve şeker yiyen, güç derecesini elde etmek için çok daha fazla şeker arayacaktır.


Şeker bağımlılığını bastırmak

Özlemleri bastırmak için yeterli tedavi gerekiyorsa, şeker bağımlılığının kötü etkilerinden kaçınılabilir. Bunlar şeker bağımlılığınızı bastırmak ve tedavi etmek için kolay önerilerdir:

Bir yiyecek değişimi yapın: Bir alternatife başvurmadan şeker almayı bırakmak kolay değildir. Bu nedenle, şu anda aldığınız tüm tatlı, sağlıksız yiyecek ve içecekleri, aynı şekilde harika olan çok daha sağlıklı seçeneklerle değiştirmeniz önerilir. Bu ikameler arasında meyveler vardır, çünkü şeker içerir, ancak diğer çeşitli besinlerle birlikte sağlığımız için oldukça avantajlı olan doğru miktarda bulunur. Örneğin, bu tatlı çubuğu dilimlenmiş havuç veya avokado armutundan oluşan bir yemek için düğebilirsiniz. Ayrıca, bu meyveleri lezzetli yemeklere hazırlamanın ve entegre etmenin yollarını çevrimiçi olarak inceleyebilirsiniz. Bu kesinlikle kötü şekeri uzak tutmaya yardımcı olur ve yine de sizi tam tutar.


Mutfağınızı temizleyin: Ayrıca bir alternatif keşfederseniz, yine de bu harika eğlencelere geri dönmek için cezbedilebilirsiniz. Böyle bir nüksü önlemek için mutfak alanınızı, dolaplarınızı ve mutfağınızı her türlü tatlı yiyeceklerden temizleyin veya tüketin.

Etiketlere göz atın: Ekstra şeker öneren ve bunları önleyen etiketlere sahip rafine gıdalara sürekli dikkat edin. İşte küçük bir numara: şeker olarak adlandırılmayan harika noktalar da aynı şekilde tehdit edebilir. Bu, çok fazla zarar verebilecek ve şeker bağımlılıklarını tetikleyebilecek sentetik tatlandırıcılara neden olur. Bununla birlikte, gıda etiketleri aynı şekilde çeşitli isimler altında şeker içerebilir. Bu isimlerden birkaçı buharlaştırılmış baston suyu, fruktoz tatlandırıcı, malt şurubu, gözleme şurubu, akçaağaç şurubu, meyve suyu konsantreleri, mısır tatlandırıcı vb. Bunlara göz kulak ol ve onları senden uzak tut. Bunu yaparak, bağımlılık yöntemleriniz için nüksetmekten kaçınacaksınız.

Gerginliği önleyin, iyi dinlenin ve bol miktarda serpin tüketin: Yeterli dinlenme, dehidrasyon ve gerginlik olmaması özlemleri tetikleyebilir ve onları daha güçlü hale getirebilir. Yeterli dinlenmeyi sağladığınızdan ve gerginliğin aşırı yüklenmesini önlediğinizden emin olmak kesinlikle başarılı olacaktır. Zaman zaman kendi başınıza gevşemek ve rahatlamak için zaman keşfedin. Ek olarak, sürekli serpin tüketin. Günde en az 8 bardak tercih edin, tavsiye edilir derecede daha fazla ve bu kesinlikle özlemleri azaltacaktır. Alkolsüz bir içecek yerine bir kap serpin.


Egzersiz: Egzersiz aynı şekilde, zihin durumunu artıran endorfinleri başlattığı için özlemlerle başa çıkmamıza yardımcı olur ve düşmüş yapraklar size çok daha iyi bir mesaj antrenmanı hissi verir. Dahası, egzersiz kalbinizi sağlam tutacak ve daha uzun süre çarpacaktır.
 
Üst